Ledig stilling – Kvalitetsovervåker – kunde
Som kvalitetsovervåker kunde hos GKN på Kongsberg jobber man tett sammen med det interne fagmiljøet og kunden for å sikre riktig kvalitet på produktene vi leverer.
Du vil inngå i en sentralt styrt del av organisasjonen der du jobber med kundens system- og produktkrav på tvers av produkter og produksjonslinjer.
Hovedoppgaver:
- Overvåke og sørge for at kundenes og bedriftens krav tilfredsstilles.
- Være hovedkontaktperson mot kunde i alle prinsipielle kvalitetstekniske saker/spørsmål
- Støtte til tverrfunksjonelle grupper ved analyse av krav fra kunder til bedriftens styringssystem, metoder og produkter.
- Sikre implementering og overvåkning av kundenes krav samt igangsetting av nødvendige tiltak for å sikre oppfyllelse av kravene.
- Faglig ansvarlig for kvalitetsingeniører og kontrollører knyttet til kundens produkter
- Delta aktivt ved opplæring og godkjenning av kvalitetsingeniører
- Initiere og aktivt delta i aktiviteter og prosjekter som kontinuerlig forbedrer våre produkter, prosesser og tjenester, slik at vi kan tilvirke kvalitets produkter på en mest mulig effektiv og økonomisk måte.
- Delta i interne og eksterne revisjoner
- Rapporteringer internt og til kunde
Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:
- Relevant BSc / MSc gjerne forståelse av å arbeide i en produksjonsvirksomhet.
- Kjennskap til ISO 9001/AS9100 og relevante kravstandarder
- Det er ønskelig med 3-5 års erfaring fra produksjonsbedrift
- Kjennskap til revisjonsarbeid iht ISO 19011
- Erfaring med bruk av ERP systemer (SAP)
- Kjennskap til måleteknikk og tegningslesing
- Kjennskap til kvalitetsarbeid og erfaring innen:
- Grunnårsaksanalyser
- Statistikk prosesskontroll
- Risikostyring, PFMEA
- Lean arbeid
- Meget gode språkkunnskaper i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig. Kunnskap i fransk vil være en fordel
Vi ser etter deg som er strukturert, selvstendig og liker utfordringer. Du tar initiativ til å få ting til å skje og tar ansvar for resultater. Gode samarbeidsevner er viktig og du har stor interesse for å jobbe med kvalitetsforbedringer. Du må kunne kommunisere godt på alle nivåer; både eksternt og internt, samt ha en profesjonell opptreden.
Du er en problemløser som også er i stand til å bruke dine analytiske evner til å unngå kvalitetsrelaterte utfordringer.
Noe reiseaktivitet må påberegnes.
Søknadsfrist: 21.05.2023 – Vi vurderer søknader fortløpende.
Lokasjon: Kongsberg


